Zprovozněn první E-RTG trolejový systém v Jižní Americe

30.11.2011
RTG Electrification

Sdílet:
Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share by Email
Instalace Plug-In E-RTG systému Conductix-Wampfler úspěšně dokončen / Úspory díky bezdieselovým kontejnerovým jeřábům / Další fáze výstavby již naplánována.

Weil am Rhein, Prosinec 2011. Conductix Wampfler AG, součást skupiny Conductix Wampfler a přední světový výrobce systému pro přenos energií a dat k pohyblivým spotřebičům, dokončil instalaci prvního E-RTG trolejového systému k elektrifikaci RTG jeřábů v jižní americe. V ekvádorském přístavním městě Guayaquil, od kterého se odvíjí okolo 65 procent celkové kontejnerové dopravy země, je nasazena technologie z Německa v jednom kontejnerovém bloku o délce 250 metrů a dodává tak spolehlivě proud dvěma RTG jeřábům.

„Provozovatel přístavu CONTECON Guayaquil SA se o naší E-RTG technologii poprvé dozvěděl minulý rok na veletrhu TOC Amerika v Buenos Aires“, uvedl Uwe Manthei, globání senior manager pro E-RTG projekty u Conductix-Wampfler. Přesvědčivý je zejména vysoký potenciál úspory energie. Jelikož dieselové pohony RTG jeřábů spotřebují až polovinu energie celého přístavu, tak zároveň toto řešení sniží produkci CO2. S E-RTG sytémem od Conductix-Wampfler dojde k rychlé úspoře nákladů a k přechodu na elektrický proud šetrný k životnímu prostředí. „CONTECON byl od začátku přesvědčen o tom, že testovací zařízení
dosáhne požadované úspory, takže je náplánována další, životnímu prostředí prospěšná výstavba v přístavech“, říká Christian Nunez, development manager pro jižní ameriku u Conductix-Wampfler Amerika.

Další řešení E-RTG na výběr

Conductix-Wampfler nabízí elektrifikaci RTG jeřábů buď pomocí motorových kabelových bubnů nebo pomocí trolejí, jako Drive-In řešení nebo Plug-In řešení. Plug-In řešení s trolejemi je pro RTG jeřáby, kde potřebujete změnit kontejnerovou uličku, odpojit a opět zapojit. Přechodem na E-RTG s novým Drive-In systémem odpoadá potřeba tohoto manuálního kroku, neboť sběračový vozík trolejového systému zajede do vodících kolejnic ocelové konstrukce během vjíždění RTG jeřábu do uličky v automatickém režimu.

Conductix-Wampfler od roku 2009 dál optimalizuje již nasazené systémy „Drive-In-P“. Právě na trh přivedený systém „Drive-In-L“ je koncipován nanejvýš kompaktně, zcela se obejde bez pneumatických nebo hydraulických komponent a je tak nyní nejlehčí na trhu. Díky tomu může byt nasazen na jakýkoliv typ RTG jeřábu; i u takových, kde je málo místa pro dodatečné komponenty. „Z toho důvodu si myslíme, že se tento produkt může stát měřítkem na trhu elektrifikace RTG jeřábů,“ zdůrazňuje Manthei.

Proto jde plánování do budoucna směrem „Drive-In“ řešení. „Jihoamerický tým a E-RTG tým velmi úzce spolupracuje s CONTECONem a společně vyvýjejí ideální systém pro místní potřeby“, dodává Manthei. CONTECON se zatím rozhodl pro systém Plug-In, ale ponechává si otevřenou možnost přestoupit na automatický Drive-In systém. Proto bylo zařízení od začátku flexibilně koncipováno.